Tuesday, February 17, 2009

hai la kera... nape la kau di situ

beruk 3G Pictures, Images and Photos
"mak.... iya dah lambat la...ade kelas ni.." kata aku pada mak aku yang kebetulan call aku...."ok2... bye..".. dah pukul bape dah ni.. aduss mau aku masuk lambat ni..
aku dengan pantas menyarung tudung itam aku... ok sume dah sttle go and go hhuhu.. jap2 aku nk ikut tangge mana.. baik aku ikut tangge depan tuh la.. dekat sket ngan tempat aku parking....
eh lupa plak nk msg aza ade brita hangat ni aku nk cite kat die ni..
dengan begitu pantas aku pown tekan2 sms kat aza...
dalam nk tuwun tangga tuh aku pown buat la muka confident.. huhuh...
dan2x tetibe...
"opocot mak ko" erk.. buat pe la plak monyet ni kat sini aku nk jalan la kat sini.... haish..
sudah di ketahui umum monyet2 atau spesis kera ni mmg suke kat dak2 ppompuan....
aku pown dengan gaya confident.... hurm buat la sound... mcm halau ayam atau kucing tuh "syuhhhhh..syuhhhhh" dengan harapan kera tuh blah... sekarang ni aku dalam posisi nk turun tangga dan monyet tuh plak dalam posisi nak naik tangga cume beberapa langkah je lagi aku ngan die..
bukan stok kecik nya kera ni spesis beso ni.. takpe2x kita try lagi halau "syuhhhhh...syuhhh" jenuh tuh.. tetibe...
dia plak buat bunyi,, mcm nk gigit aku "hahhhhh..hahhhhhhh " bunyi kera tuh.... time tuh aku nampak kera tuh mula berjalan mendekati aku...
aku ape lgi dah nk menjerit dahni...tambah lg aku cuak dia gigit aku... aku undur kaki aku kat blakang..... die maju kan kaki dia kat depan.. bila aku berhenti dia pown berhenti.. mata aku ngan mata kera tuh tepat pandang antara satu sama lain...ngan selamba kera tuh garu badan dia.. cehh kera ni hampeh betul
badan aku dah kuar kan peluh yang agak banyak bile2 mase aku leh menggigil dan bile2 mase je kera tuh leh lompat kat atas pale aku.. yela aku rase tak smpai tiga langkah antara aku ngan kera tuh... aku dah cuak da ni mana aku nk lari ni.. dah la aku lambt nk pi kelas..
time kera tu pndang tempat lain aku pown undur kaki aku.. smbil tgk kera tuh.. tetibe
"pappppppp" bunyi tong smpah jatuh.... dari bawah.. aku dengan pantas berlari naik atas.. dengan sesekali aku tgk blkang mane tahu kera tuh follow aku selamat la die tak ikut..
huh syukur bunyi tong sampah td tuh berjaya mengalih perhatian die...
aku lari....
nk lalu kat tangga lagi satu.. badan aku dah trcungap2 dah ni..
ngah nk turun tangga.. YA Allah ade lagi ke binantang ni... tapi ni kecik sket dri td. tapi pengalman td buat aku tak brani nk redah.
tetibe aku dgr pompuan menjerit.. hurm terkejut la tuh dengar bunyi kera...
pastu aku tgk lagi sekali dah takde dah kera tuh. aku pown trun ngan pantas.. selamat smpai ke kelas... biasanye kelas aku tuh sejuk mcm peti ais tapi kali ni aku masuk... aku rase tak sejuk langsung..... panas nye ngan peluh mcm lari 100 meter.. hahahahaha
tuh la kisah nye..

p/s= UM mmg banyak kera terutama kat kawasang bukit2 tuh hahahahahaha....

Related Posts by Categories



No comments:

Related Posts with Thumbnails