Tuesday, February 3, 2009

adakah kita ini saling melengkapi

ntah mcm mana malam tadi saya rasa nk memulas sangat perut.. ini la akibat nya. minum milo byk sgt.. bukan nya tak penah jadi mcm ni.. dulu pown penah sampai kena bawak ke klinik.. akibat daripadanya... badan jadi lemah.. tapi malam td... dalam pukul 4 pagi.. tak la seteruk mana pown...
pas terjaga nak tido dah jadi satu masalah besar.. mata tak leh lelap dah... nak dekat 5.30 pagi baru mata leh rase berat nya...
dalam pada itu.. tetibe terasa mcm nak online tapi di than kecian plak kawan2 tak lena tido sbb terang ngan lampu laptop ni..
dalam masa nak menunggu waktu untuk tido tuh aku terpikir.... bagaimana cara nya Allah melengkapi kita sume ini dengan orang sekeliling kita... Maha Besar Allah... segala ciptaan nya.. begitu sempurna.. dan menyempurnakannya adalah dengan meletakkan kelengkapan pada orang sekeliling nya...
dan nk carinya mudah...
mungkin si anak bukan orang yang sabar.. tetapi ibunya seorang yang sabar..
dan mungkin suaminya bukan seorang yang berharta tetapi isteri nya seorang yang berharta dan tidak kedekut untuk memberikan pada suami nya..
kadang2 tuh kita tak berapa sedar.. bahawa setiap buruk perangai kita itu Allah lengkapi dengan orng sekeliling untuk membantu mengubah kita.
mcm aku jugak... sifat aku yang agak boros ini..di ubah kerana ayah ku seorang penjimat...
dari dia.. keperluan sahaja di beri keutamaan dan aku terima kerana dia pelengkap bagi sifat ku...
aku harap aku akan jumpa orang yang sabo dengan kerenah manja aku ni,.. dengan pelengkapnya orang yang agak tegas dan tidak terlalu memanjakan aku...
aku harap juga... sifat boros aku ni di kawal oleh seorang yang agak penjimat atau sifat boros aku lebih faedah nya di boros kan dengan membantu orang ssh...
aku harap idup aku yang agak senang ini di pertemukan oleh Allah ngan orang yg ssh agar dapat aku rase bagaimana lengkap nya aku merasa kesusahan orang lain

p/s aku tetap sakit pewot doa kan aku cepat sembuh ya

Related Posts by Categories



No comments:

Related Posts with Thumbnails