Thursday, August 21, 2008

hanya Allah mengetahui

Alhamdullilah...semua teka-teki itu sudah berakhir...tidak merasa sedih..tidak merasa gusar lagi..malah di berikan oleh Allah rase tenang..
andai kata keputusan itu akan menambah rasa nista orang terhadap aku..aku berserah..yang penting aku lakukan demi jalan ku pada Allah...rasa sayang aku pada agama aku...rasa sayang terhadap diri ku.. pada awal aku terlalu buta menilai..menilai perilaku sendiri..tapi mempunyai hati menilai sikap orang lain...Ya Allah begitu lalai nya hambamu ini...
akhirnya aku buka mata ku...melihat..menilai diri ku...hurmm akhirnya aku ambil jalan ini...jalan yang betul..
aku di ketuk dengan satu artikal jalan cerita nya agak sama ngan aku....hurmm aku sedang mengubah diri aku...tetapi aku menegur orang lain..tetapi aku melakukan nya...terbca aku pada dalil yang di tulis dalam artikal tersebut..


Mengapa kamu suruh orang lain(mengerjakan) kebajikan, sedang kamu melupakan diri
(kewajiban) mu sendiri, padahal kamu membaca Al Kitab (Taurat)? Maka tidakkah kamu berfikir?
(Al-Baqarah, ayat 44)

Dan janganlah kamu campur adukkan yang hak dengan yang batil dan janganlah
kamu sembunyikan yang hak itu, sedang kamu mengetahui.
(Al-Baqarah ayat 42)

aku tertunduk malu ngan apa aku lakukan ...hurm adakah taubat aku akan di terima..
ya ALlah kau sahaja mengetahui..
aku kuatkan hati..aku teruskan niat aku..walaupun dalam perhungan aku ngan dia.. masih lagi kami membataskan pergaulan tetapi adakah aku mampu untuk mengelakan zina yang tidak kelihatan pada zahir nya....
zina mata..zina telinga...dan yang penting zina hati..
YA Allah jauh kan aku dari perkara yang di larang....
dan kini keputusan nya telah di ambil..
tidak menyesal sama sekali malah rasa bersyukur kerana Allah membuka mata dan hati aku supaya menilai kembali perbuatan aku...

syukur ya Allah...aku bersyukur...


Related Posts by Categories



1 comment:

topengsakti said...

wat apew sekadar membaca saje..
ayat2 dlm Al-Quran bukan untuk di baca saje...yg paling penting di amalkan dlm kehidupan itu yg sebenar2 nya..salam

Related Posts with Thumbnails