Saturday, August 14, 2010

aku join GYM!!!

aku sebenarnya semakin risau dengan keadaan badan aku. Tambah lagi lepas habis pratical. Semua orang kata badan aku ni makin membesar dengan jayanya. Mane taknya, time practical makanan sangat mewah! Ntah berapa kali bos aku buat makan2x plus makan kat luar, lunch lagi ahhhhhhhhhhhhhhh hidup aku penuh dengan makanan..

tapi bila dah sampai satu saat aku rasa macam seluar yang aku pakai tuh dah tak berapa nak muat aku rasa aku kena buat sesuatu.

actually aku cuba juga pegi first treatment dekat LONDON weight management. Aku bukan nak kata benda tu tipu.. tapi memang betul dia boleh kurang kan berat aku kepada 1 kilo dalam masa satu hari. Tapi nak buat treatment tuh kemain mahal! tunggu aku dah keje aku ada duit baru la boleh aku nak join!

so atas nasihat salah seorang member aku di suruh pegi gym antaranya celebrity fitness. Aku join punye bersemangat padahal dah janji dengan si dia! nk pegi survey sama-sama tapi memandang dia bz dengan job die aku mampu kot! berdikari sendiri.. aku sendiri survey! GOOD statergik market bila dorng ni kalau nak bagi orangjoin harga akan jadi murah kalau kau first visit , so kau kena sign up sekali...
ahhhh bile aku rasa gym ni agak ok! aku pun main join je!
excited mesti la!!!!!!!

4 hari kemudian! aku tengok berat badan aku dah makin berkurang! 1 kilo... = 4 hari! good job tapi abes sume otot dan tulang aku sakit! sampai aku tak boleh nak tido! tapi aku cekalkan juga hati pegi tiap2x hari atau 5 hari seminggu mana je aku free aku akan make sure aku join..

3 minggu selepas itu aku check berat aku dah kurang 4 kilo! aku rase mcm pehhhh biar betul aku ni! tapi nak buat mcm ne baru-baru tuh aku kena cirit birit! semua benda aku rasa dah kurang dalam badan!

so dalam masa bulan puasa ni aku gagahkan juga hati aku untuk workout sbb aku ade mission yg nak di capai =)

Related Posts by Categories



No comments:

Related Posts with Thumbnails