Sunday, October 3, 2010

gaduh?

takde satu hubungan pun yang takan takde pergaduhan...
aku dengan sidia pun banyak kali bergaduh...

kadang-kadang itu aku sendiri rimas dengan sakatan die.. (memang aku ni selalu sangat kena sakat ngan ayah, dua orang abg aku selalu aku je kena buli)

so kadang-kadang itu secara automatik aku akan jadi marah, bengang, geram nk marah semua nya ada...


tapi itu bab sakat... tapi bila lama-lama sakat dia boleh jadi gaduh tambah lagi bila benda yang di sakat tuh benda yang sama...
obvious aku sakat.. die mesti marah... hahahhahah kenapa ek? so selalu kalau aku nk pulihkan balik hubungan aku just cakap benda simple je "ape rasa kena sakat? besh tak" pastu dia akan terdiam.

gaduh dalam bab lain memang banyak.. kalau nak cite satu persatu aku pun naik penin nak cakap yang mana...
tapi paling penting pelis la.. kalau korang gaduh cakap je terus terang apa yang korang tak berapa gemar pasangan korang buat.. apa yang korang nk pasangan korang cuba elakkan selalunya bila tengah gaduh kedua-duanya senang nk terima pendapat...
ITU PUN KALAU KORANG JENIS SENANG NK DENGAR PENDAPAT...

dan aku tahu mesti semua orang rasa syok kalau merajuk... (tapi sakit hati kalau korang merajuk orang tak pujuk) so pandai-pandaila nk merajuk... tambah plak kalau pasangan korang tuh jenis malas nk amik port bab merajuk2x ni.. dorng akan buat tak tahu je...
tapi aku rasa benda-benda simple mcm ni.. tak perlu di ajar lagi.. kecuali korang baru nk bercinta atau korang masih lum dalam situasi mcm ni


apa yang korang dapat bila korang bergaduh...

antara benda yang paling aku belajar bila bergaduh dengan pasangan...kita mesti tahu apa yang dia suka apa yang jadi pantang bagi dia.. macam tuh juga dia (tuh pun kalau korang berterus terang)
kalau rase hubungan di hujung tanduk itu memang alasan yang paling besh!
rase sedih menyampah!
tambah sayang bila dia berjaya pujuk kita!
hehehe kadang-kadang dapat makan free sbb merajuk!
benda-benda macam ni leh perbaiki hubungan korang... kalau sentiasa ok je! busan gak beb!

tapi jgn selalu gaduh weiii...
aku pun tak nak selalu sangat layan perasaan sedih je sentiasa ni!

Related Posts by Categories



No comments:

Related Posts with Thumbnails