Monday, April 19, 2010

Maaf saya tidak berminat...

Adakah musim sekarang ini musim orang mencari income atau berkejar untuk menjadi kaya??
Tapi bagi aku jawapan nya adalah YAAAA.. ramai yang sedang berusaha mencari part time income. Aku pun sama juga. Cari part time income dengan buat biz online. Jual apa?? Jual VCD...
bukan keahlian mana-mana product.

Kalau buka mana-mana account blog pasti ada orang promote tentang side income dia. Hari-hari dapat 100.. Macam mana nak jadi kaya??... dan macam-macam lagi.

tapi best sangat ke bila dah jadi kaya?? dah fikir betul-betul?? eh.. itu kalau betul jadi kayanya.. tapi kalau tak berkat duitnya?? tak sampai kemana kayanya...
paling tahan 2, 3 tahun lepas itu kita jadi malas dah..
takut jadi bertambah teruk

tapi nak minta maaf dulu dekat kawan-kawan yang join dengan benda-benda side income ini. Aku tahu u all semua ada sebab tersendiri. So aku tak blame kan korang

Tapi aku tak berminat dengan apa yang cuba u all iklankan. Bukan apa. Aku ada satu prinsip. Kalau sesuatu syarikat nak jual barang juallah product dia keluarkan bukan jual keahlian nya. Sebab bila dah jual keahlian kemana peginya penjualan product pun tak tahu la.

iTU bagi yang buat macam tu la yang tak buat takpa teruskan.

but jangan show off duit kata dah kaya dah macam-macam2 nak bantu orang jadi kaya dan sebagainya.
kalau nk bantu orang lain tak hidup susah sedekahkan duit yang korang ada itu

Related Posts by Categories



No comments:

Related Posts with Thumbnails