Monday, April 5, 2010

kahwin part 2

sebelum ni aku pernah post tentang beberapa perkara yang membuatkan seseorang itu rasa dirinya perlu berkahwin..

tengah-tengah aku bawak kereta menuju ke ampang untuk pegi kedai TM tetibe aku terpikir tentang tujuan hidup aku ni...

dulu pernah aku terbaca salah satu post kawan aku di facebook

"mak.... boleh tak taknak belajar.. nak kawin... nk duduk rumah" kemudian post tersebut di susuli dengan beberapa komen tapi ade salah satu komen dalam post tersebut menarik minat aku..

"ala...penat study beberapa tahun takkan nk kawin terus.. keje dulu woit"

dan aku terus terpikir betul ke tindakan aku untuk menamatkan zaman bujang aku tak lama lagi.

dan adakah aku mampu memikul tanggungjawab aku pada suami.. dan adakah aku mampu untuk tidak mengingkari kehendak suami..dan adakah aku mampu untuk melakukan semua kerja jika aku sudah mempunyai anak..dan yang paling penting cukup ke masa yang aku berikan untuk kedua ibu bapa aku..

dan aku mula terpikir adakah aku dah cukup enjoy sebelum kawin.. adakah aku betul2x matang untuk merasai gelora di alam rumah tangga... dan adakah aku cukup untuk melalui semuanya dalam waktu itu...
dengan perkataan simple.. adekah aku cukup ready dan kuat???

aku sendiri masih keliru.. kehendak kawin itu senantiasa ada.. tapi aku makin takot.

aku betul-betul serius dalam bab ni...
dan kami betul-betul meracang startegi untuk bersama dengan keadaan share is caring and win win situation..

tapi aku sedar KALAU ADE JODOH ADE LA NANTI

Related Posts by Categories



No comments:

Related Posts with Thumbnails