Wednesday, April 7, 2010

Tips Cinta: kita lepaskan berlian dan kita memilih kaca

Tiada apa yang mampu di duga dalam realitinya. Malah percintaan itu sendiri aku anggap sebagai risiko si penerima dan pemberi cinta. Jadi bersedia atau tidak redah sahaja apa yang akan berlaku nanti. Tetapi adakah kita mampu melakukannya dan adakah kita mampu menjadi kuat untuk hadapi nya, itu la perkara pokok yang harus kita ambil dan fikirkan sebelum kita membuat keputusan.

Ingat cinta bukan hanya untuk mengisi kesepian.
Cinta juga bukan untuk menjadikan mereka yang konon-kononnya hero menjadi pasangan
Cinta juga bukan untuk di permainkan atau jadi medium untuk membalas dendam

tapi jadikan cinta itu sebagai salah satu benda yang membangkit semangat kita, "menjujurkan" diri kita dan sesuatu yang mampu untuk kita angkat sebagai medium motivasi setiap perlakuan kita.

jadi mana satu definisi cinta yang kita harapkan kita sendiri yang boleh menentukan.

kadang-kadang itu dalam menentukan keputusan sendiri kita seolah-olah tersalah langkah atau sengaja ambil risiko yang di jamin kita boleh rugi sendiri. Tapi atas kehendak, kita hanya lakukan mengikut tahap kepuasan kita sendiri.

"kita dah tahu badan kita besar tapi kenapa kita perlu membeli baju yang bersaiz M atau S"
itu lah di namakan kita sanggup mengambil risiko yang kita memang tahu kita kan rugi. Dengan bahase kasarnya kita ni kurang bijak dalam buat keputusan di tambah keputusan di buat adalah apabila kita dalam keadaan emosi.....

jadi mudahla kita melepaskan kebahagian yang memang lame di bina kemudian masuk ke alam yang belum tentu bahagia.

"aku tinggalkan die hanya untuk cinta pada kamu tapi akhirnya ini yg aku terima"

Senang, itu la balasan yang mampu atau patut kita rasa. Sebelum kita buat keputusan adakah kita benar-benar memikirkan impak dan bagaimana kesan negative pada orang lain. Pedih, sedih, sepi dan kecil hati dan sebagainya pada kita?? tidak!! yang kita tahu tujuan dan matlamat kita tercapai dan kita biarkan mereka yang mengharap masih meratap merayu pada kita. Jadi mungkin apabila kita sudah tersalah langkah kita kena pikir balik tentang perbuatan orang lain pada kita dan baru la kita boleh mengomel dengan tindakan orang lain pada kita..

kita mungkin boleh jadi dewasa apabila kita mampu untuk memikirkan buruk baik setiap tindakan yang kita lakukan bukan hanya dalam membuat keputusa even nak mandi sekali pun kita boleh pikir tentang buruk baik dari mandi itu.



Related Posts by Categories



No comments:

Related Posts with Thumbnails