Sunday, January 18, 2009

terkilan....

"aku nak tnye dia la..betul tak ape ko ckp" aku dah cuak time tuh.. bukan aku tipu tp mmg betul pown mamat tuh ckp dia suke aku.....takkn membe baik aku sendiri tak caya ckp aku..sampai nk tnye dak tuh plak..."weii tak yah la weiii aku tak suke..kalau korang buat...korang dah malu kan aku...biar la kalau dia ckp die suke aku..tp tak perlu la sampai korang nk pi tnye dia balik... mesti dia malu... aku pown malu" dengan penuh harapan aku harap kan kawan2 aku tak tnye mamat tuh... tapi...."ala takpe la...ktong nk tnye juga"...erk nape kawan aku mcm ne..aku dah ckp aku tak suke..pesal dorng tanye jugak mamat tuh... aku tak leh tahan ...aku blah..dalam pada nk tahan marah...aku tahu aku menangis.. kesal.. nape org yang aku syg... aku percya.. kawan2 baik aku leh buat sesuatu yang aku tak suke... aku tak suke...
biar la.. bnda tuh lama dah jd.. dan kita masing dah besar panjang.. tp aku tetap akn igt sesuatu yang betul mencabar aku.. bukan berdendam tp parut kat hati tuh masih ade.. kadang2 tuh aku terpikir.. nape org yang ade sekeliling kita... tak nk ..buat sesuatu yang leh melindungkan hati dan jiwa sahabat nya.. bukan sje sahabat tp org yang selalu rase mereka adalah insan tersyg..
biar pown bnda tuh lama berlaku tapi aku masih mcm tuh.. aku tak leh terima.. walaupown itu semua di anggap sebagai satu gurauan tapi aku anggap benda itu seolah-olah aku ni mcm takde harga diri,..
ada mungkin nye kesalahan itu datang dari aku. tapi aku mengharapkan kebodohan yang aku buat bukan untuk di jadikan bahan ketawa bagi setiap orang... aku manusia.. sedangkan haiwan pown ada rase ...mcm ne kalau aku...kenapa kebodohan aku tak di litupi dengan kebijaksanaan yang mereka rase.. atau kita ni mmg bodoh.. bile orng dah bodoh.. ko gelakkan dia.. so bukan dua2 bodoh..
tak sume bnda kita leh buat bahan ketawa.. ada mase nye kita perlu untuk bersikap rasional.. hari ni aku geram.. aku bukan tak penah bg tau byk kali.... walaupown ade org kata atau aku tahu ko bgtau aku fmly ko bukan kisah dengan bnda tuh semua.. yuppp mmg sbb mereka bukan di dalam diri aku.. cuba ko letakkan jiwa.. ati sikap ko tuh mcm aku.. ko akan tahu.. aku tak penah anggap aku ni sentiasa nak serius 24 jam sedangkan aku tahu aku ni la orang yang bayk buat fmly aku ketawa... tapi ade mase dorng siyes aku akan buat.. bukan setiap mase aku akan ketawa... tuh name nya tak sensitip pada hati orang lain..
aku anggap aku dah beso.. so tolong la layang aku mcm orang dewasa.. bile dalam satu crita yang syes tolon la siyes.. aku tahu aku tak lawa... tak cantikk dan tak bijakkk tapi aku ni masih rase ade rase hormat orang lain. tpi smpai bile.. bile dah hormat ko tak hormat aku mcm ne aku nk bg respect tuh kat ko..
ko manusia dan aku manusia kita fikir la...

[p/s....versi lepas geram]

Related Posts by Categories



1 comment:

hemo said...

kamu tlah di tag.. so check kat blog hemo ade name kamu.. so wat la servey yang hemo wat tuh.. samat berjaya.. hehehhee..

Related Posts with Thumbnails