Wednesday, January 28, 2009

aku dulu

mane bas ni.. orang dah ramai kat bus stop ni..
aku ni mesti lambat nk pi tuisyen ni.. adeii..
tu ayat yang selalu aku guna dulu.. masa aku tengah tunggu bas.. yela dulu masa skola form 5 aku mane ade lesen kete.. bukan tak leh buat lesen bole... tapi bufday aku kan jenis ujung tahun kenala tunggu sampai ujung tahun.. nak di kata kan umh aku ni jauh dari perkhidmatan LRT PUTRA KTM.. so ape lg kena la naik bus nak naik teksi leh tp pulus kena ade la.. nk buat2 ade fulus masalah beso plak kan.. tapi kata org ala benda bese takde hal la..
setakat nak tggu bus 1 jam pown leh tp tuh dulu la skrg ni mmg mendatangkan kemarahan la.. hahaha..
ntah la benda ni sume terlintas time aku lalu highway baru duke nk ke ampang.. yela hari ini aku kena amik laptop aku yang baru je format sbb terlalu lembab tahap max. so dlam perjalanan aku teringat la kisah lame2 aku dulu naik bas pi tusyen kat KL tuh.. aku selalu nye akan datang pagi gile sbb aku tak nk lambat tmbh plak kate nye naik bas.. hehe. hurm dah tuh plak bile pi.. mesti berebut ngan org pi kl.. kadang tuh tulang keting aku ni siap lembam sbb terkena tangga bas tuh bukan sekali je kena byk kali ade tande lembam tuh sume bas punye pasal hehehe..
dan dari pada naik bas la aku leh tahu jalan2 kat kl ni hahaha yela fmly aku ni bukan jenis suke bawak ank2 jalan2 so masing2 sibuk jd dengan ade nye perkhidmatan bas aku leh la tahu jalan2 kat KL ni.. so skrg dah pandai bawak kete skrg nye aku leh tahu la nk masuk simpang mane kat KL ni..
dalam mase perjalanan balik aku tgk ade sowang dak sekola rendah balik jalan kaki.. badan die kecik je comey hehehehhe/.... teringat plak zaman kecik aku dulu pakai baju skola.. mase darjah dua aku dah tak pakai skirt dah kat skola rendah sbb kaki aku akan gatal.. mybe skolah aku dulu banyak nyamuk abes kaki aku kena bahan gigitan nyamuk haish.
bile teringat kisah dulu2 aku nk jugak jd mcm dak2 zaman dulu yg idup pada zaman dulu bukan zaman skrg ni.. bukan aku rase skrg ni idup mcm tak aman .. hurmm tak mcm dulu...
lagipown dulu kalau kena pukul ngan cikgu mane brani nk bg tau mak ayah sbb kita tahu salah kita. wlaupown kdang2 bukan salah kita.. yela sbb rase hormat kat cikgu tetap ade tp skrg ni... haihs kena cubit sket ngan ckgu pown dah nk mengadu.. bukan tuh je.. siap ade terajang ckgu pown ade jugak aku pown tak faham la ngan dak2 zaman skrg ni..
so pada adik2 yang meningkat dewasa tuh korang nye cabaran lg mencabar dri kitorng.. mcm2 shoping complex dah terbina tuh semua untuk memudah kan korang.. tp bukan nye di guna kan untuk melepak.. kejar dulu cite2 enjoy la time skola ni dengan libat kan pelbagai aktiviti koko cnfirm takkan menyesal siyes.. mesti sonok yela satu hari kita abeskan mase kat skola.. nanti dah beso lum tentu dapat masuk skola lg..

Related Posts by Categories



No comments:

Related Posts with Thumbnails