Tuesday, November 9, 2010

Tips Cinta:i have reason when i asking u why...

aku rasa semua orang ada sebab tertentu nak tahu satu benda dan yang pasti apabila mereka rasa yang mereka ingin tahu pasti mereka akan "keep trying to ask" sampai dorng berpuas hati.

banyak lelaki tak suka kalau perempuan asyik bertanya and yang pasti kalau dah dapat jawapan perempuan akan terus bertanya..

contoh la.. dis gurl tanya kat boyfren die..

"u dah makan?"
"i dah makan da"
"u makan apa...??"
"makan nasi"
"lauk apa?"
"lauk ikan"
"ikan apa"

dan belarutan laa... smpai la kadang- kadang orang lelaki akan jawab "awat duk tanya i mcm u ni police"
tak tahu la nak cakap benda ni sebagai salah satu nak amik berat?? atau nak menyakat?? atau dah memang takda keje lain nak buat smpai selalu tanye soalan yang boleh di katakan ntah papentah

tapi kadang-kadang tuh perempuan tanya macam-macam mungkin ada sebab tertentu..

aku ada satu kisah ni kawan aku punya cerita
"dia ni mmg ada bf... die sayang gila kat bf die.. trust gila. satu hari die jumpe something kat hp bf die.. terus dia rasa nak marah.. and then bile jumpe je dia akan tanya benda yang sama setiap kali berjumpe.. dan bf die akan bg jawapan yang sama setiap kali gf dia tanya soalan yang sama... "
sama gak dengan situation my relative..
husband dia kawin lagi satu.. she always asking why... "ape salah dia.. apa dia dah buat. kenapa kawin lain.. kenapa pilih perempuan tuh" dan soalan itu akan di tanya berkali-kali..

uhurm mungkin kita tak bapa nak paham kenapa dorng selalu begitu tetapi dari pengalaman aku.. itu nak show off ketidak puashatian terhadap pasangan..

kalau aku pun aku akan tanya benda yang sama berulang kali sbb mungkin kita rasa dikhianati dengan mereka yang kita percaya bagai nak gila..
tapi adakah itu jalan penyelesaian yang baik.. bagi aku jawapan nya mudah..

noooooo!!!

itu bkn penyelesaian tapi itu membawa kepada kepincangan.
bagi aku patut juga kalau kita just tanya sekali.. and got the answer kita patut close the old book and open the new one.
bukan apa.. bila selalu sangat mengadap benda sama je.. aiyyark sure la boring beb!..

yup people always make mistake. tapi dorng layak untuk di beri peluang kedua selagi dorng hargai peluang yang kita bagi apa kate kite forget it!!

memang susah tapi.. u should try. tuh pun kalau u sayang ur bf/gf la.. kalau tak.. apa lagi angkat kaki cari yang baru heheheeh

Related Posts by Categories



No comments:

Related Posts with Thumbnails