Thursday, March 18, 2010

sejenak

ade beberapa benda yang mungkin kite tak perasan dalam kehidupan kita yang paling utama apabile kite mudah rase rugi dengan ape dan tindakan yang kite ambil sedangkan kite tak tahu ape jalan yang sebenarnye membawa kita kepada "keuntungan"

apabile kite membuat keputusan umpamanye.. dan apabile keputusan itu di ambil akhirnye kite tahu kite akan berhadapan dengan sesuatu yang mungkin mengecewakan dan merugikan tak semena-mena keluarlah perkataan "kalau lah aku... andainye aku buat mcm ni dulu"...

jarang kite nk ucapkan Allah maha besar.... Ya Allah aku bersyukur dengan nikmat mu...
tidak di tujukan kepada sesiapa cukup la dengan menjadikan aku sebagai contoh....
aku tak menyedari... kunun2xnye pernah buat silap duliu.. sebenar aku tak pernah buat silap....
rupenye telah di aturkan semuanya.. dan aku bersyukur.. walaupun pada awalnye aku tersasar akibat dari kelalaian diri sendiri...

kesimpulannye marila kite same-same untuk fikir sejenak.... adekah kite cukup mengsyukuri apa yang telah di tetapkan.. dan adekah kite ikhlas menerimanye.... atau.. ianya sekadark untuk memotivasikan diri... atau kerana merasa besarNYA nikmat Allah... dan atau kesemuanya...
itu semua atas pilihan kite sendiri..
moga kita menjadi manusia yang sentiasa bersyukur.. insya-Allah

Related Posts by Categories



No comments:

Related Posts with Thumbnails