Saturday, March 20, 2010

kisah Jiran

bukan niat di hati pada post kali untuk memperkecilkan hati-hati jiran tetangga...
perbandingan telah di buat...
memandangkan aku ni pernah merase idup di rumah flet dan kemudian berpindah ke rumah "privacy" hehe atau lebih di kenali rumah teres... dari umah tengah berpindah plak kerumah bahagian tepi yang lebih privacy... dan dari situ leh tahu mane satu hidup berjiran yang agak kuat..
tapi dengan jujur aku lebih suke duk di rumah flet.

tapi bukan sume benda tuh kite leh kate itu adelah "perfect" sbb bagi sesetengah org jiran itu mempunyai perilaku yang kurang elok di sbb kan individu dan tekanan yang rasenye tak perlu la untuk di jage sgt sbgai org luar dari keluarga jiran..

tapi bukan itu yang ingin aku ketengahkan.. memandangkan aku baru je berpindah bukan baru lagi hampir setahun pada bulan 8 nanti jadi pelbagai kerenah telah di lalui.....

memandang kawasan perumahan yang aku duduk ni di hadapan nye adelah rumah yang memang di sediakan untuk satu jenis kaum sahaja.. (jenis flet)jadi apebile mereka bergaul antara mereka itu adalah sesuatu benda yang positive....
tapi akibat dari beberpa kerenah yang "nakal" seket... di mana aku terpakse bersungut apabile ada di antara mereka parking kereta terlalu berhimpit dengan pagar rumah aku.. sehingga kami payah nk parking kete kami sendiri....
dan baru-baru ni aku di kejutkan dengan bunyi dentuman dari luar rumah.. tembok kebun aku depan rumah runtuh di sbbkan kereta jiran melanggar tembok tersebut..
dan percaya la.. tiada langsung ucapan maap yang di keluarkan.. dan kami terpkase pangggil semula kontraktor yang kami charge untuk buat rumah kami....
tidak tahu mane silapnye kami sering terkejut dengan dentumann mercun pada belah tengah malam antara 2 hingga 3 pagi... betul2x di depan rumah.. dan esknye... ade di antara "smpah mercun" itu terpelanting di cermin kereta kami dan juga cermian rumah....
kami masih lagi diamkan diri...... dan tak tahu smpai bile kami boleh bertahan...

p/s:jiran yang baik jirang yang sentiasa sensitip dengan keadaan jiran sebelah menyebelah....

Related Posts by Categories



No comments:

Related Posts with Thumbnails