Saturday, March 20, 2010

kahwin

hari ni aku pulang ke kampung halaman kerana salah seorang sepupu ku bertunang..
(dalam keadaan menyindir diri sendiri kerana masih lagi tak "dipetik" orang. hehehe)

tapi sepupu ku yang bertunang ni sebenarnye adalah sepupu lelaki dan baru berusia 21 or 22 tahun...dan yang pasti die lebih muda dari aku...
rase tergugat??? sudah semesti aku rase tergugat.... walaupun kadang2x aku cube menidakkan tetapi aku tak boleh nak menipu rase sendiri yang jealous dengan mereka yang sudah mengikat tali pertunangan dan bakal melangsungkan perkahwinan...

tapi aku kadang2x terpikir terutama bile aku tengah drive atau sibuk berkhayal sebelum tidur....
tentang ape yang membawa diri ke gerbang perkahwinan..

1)cinta?? adakah benar2x apebile kite dah bercinta, kite akn terus di bawa ke gerbng perkahwinan... tapi aku dah banyak kali bercinta... masih lagi takde pintu gerbang nye.. jangan kate pintu... tingkap perkahwinan pun tak berjumpe lagi...

2)harta?.. hurm mereka yang kawin2x dekat ngan aku... aku rase tak la semewah mane.. org biasa.. yang perlu mencari duit untuk mengumpulkan "duit hantaran atau duit beban"

3) kerja? urmm aku rase ini ade separuh2x mengiyakan nye. orang yang dah berkerja ni.. lain sket pemikiran nye

4)umo?? beso atau kecik.. tapi klu umo tua sket orang takan membebel bile kite nk kawin.. jadi masalah bile umo kecik dah nk kawin...

antara faktor kat atas ni takde satu pun leh memuaskan hati aku kecuali dengan satu jawapan iaitu jodoh ku belum smpai...dan mereka yang kawin dulu semua nye sudah sampai jodoh mereka..
byk ilmu perkhwinan yang belum aku perolehi.. dan aku diberi masa untukmencari di mane ilmunye..
dan lebih besh nye aku di pakse oleh orang yang aku harapkan untuk menjadi pasangan idup aku.. mecari apa makna PERKahwinan.. dan aku masih belum jumpe lagi akan jawapan itu...

p/s: ibu bapa di galakkan kahwinkan anak-anaknye apabile mereka sudah merasakan anak-anaknye sudah ready sepenuhnye...
dan ibu bapa yang baik adalah ibu bapa yang mempercepatkan perkahwinan anaknye..

Related Posts by Categories



1 comment:

UsaGi NaNa said...

kwen jgn lupe jemput ek..hihihi~~

Related Posts with Thumbnails