Wednesday, January 13, 2010

picisan : TM point

atas kehendak orang tua. yang selalu sangat kehabisan kredit telipon sbb telipon bergayut dengan adik beradik lama sangat jadi diorang minta aku tolong untuk daftarkan telipon talian tetap di rumah..

sebenarnye permintaan itu di buat daripada tahun lepas.. akibat daripada menanti email respon dari TM malaysia hasrat emak tak dapat di tunaikan pada tahun lepas..
so dengan nekad minggu lepas aku beranikan diri terus call 100 untuk dapat maklumat lanjut...
respon yang bai walaupun kena tunggu lama baru telifon di angkat tapi dengar suara lembut di panggilan hilang terus rase letih menunggu respon..

sudah buat permohonan.. dan aku mengambil keputusan untuk letak nama telifon rumah itu di bawah aku...
mana tahu akan datang aku dah bekerja.. biar aku la yang bayar bil telifon insya-Allah..

semalam (hari isnin) aku dapat panggilan telifon dari TM mengatakan permohonan telifon aku dah berjaya.. so aku kena datang sain agreement di mane2x kuanter TM point..
tuh persoalannya..mane aku nk cari kuanter nye.. tanpa rasa malu2x aku terus tanya dorng kat mana.. dan berhampiran di mane.. dan akhirnya aku tahu di ampang depan ampang putri.. kan ada yong tau fu sedap kat situ. cina muslim punye kedai..

tadi aku nak sudahkan kerja aku.. aku pun ape lagi bersemangat waja pegi TM point.
dan kisah klakar.. aku tak tahu kat mane.. nk pegi kuanternye..
dan aku leh plak tekan number yang slah waktu nak amik number giliran.. yang menegur aku.. adelah seorang pakcik tua.. sbb aku betul2x blur kat situ..

mekasih la pakcik heheheheh. setelah hampir 1 jam menanti baru la aku di layan....
dan akhirnye selesai..
so aku dah dapat number rumah...
tapi menarik la. ade sowang akak yang jage kuanter tuh sgt bersemangat bekerja.. aku pandang die je.... cepat dan tangkas!

hish tak sabar plak nk dapat kerja macam tuh...
dan... mempunyai keyakinan mcm akak tuh

Related Posts by Categories



No comments:

Related Posts with Thumbnails