Monday, December 1, 2008

aku dan tentang itu

lame dah aku tak panas kan badan macam dulu lari-lari...aku kena ucapkan mekasih la pada eric sbb betul2 buat aku tukar hobi aku dari tengok komputer amik angin kat luar n dari die aku start suke pada joging...tak kisah la dapat kuruskan badan atau tak tapi hati tambah senang bila semua tekanan dapat di lupakan bila kite buat sumtink yang bleh lupe kan sekejap ape yang kita rase...
tak semudah yang kita rase kan...dan setiap orang mempunyai tekanan yang berbeza..dulu aku joging tak pakai tudung ngan rambut pendek2 ala2 tomboy n aku pakai cekak kat rambut...... nampak mcm ganas la sket..huhu setiap hari ape yang aku buat aku akan catat kan dalam diari aku kemdian aku send kan kat buliten..sampai satu saat kisah cinta aku...pun aku tulis kan kat buliten..huh.... huh sape tahu idup jodoh mati semua orang dan aku berusaha untuk pasti kan ape yang aku idam kan boleh berjaya tp tak semuanya akan tertunai dan itu semuanya memerlukan kekuatan yang berbeza bagi setiap individu.. mencintai seseorang same la kita mcm kita memulakan perniagaan tanpa ade strategi yang bagus kita kena hadapan dengan seribu risiko..dan jika kita sanggup kita kena la tempuh risiko tersebut..jalan mudah bg sesiapa yang tidak menginginkan risiko die boleh lupe kan hajat die untuk bukak bisnes ngan makan gaji atau die insuranskan ape yang die niagakan ..begitu jugak bercinta kita mempunyai pilihan same ade mengambilnya atau kite lupakan nye..jijka kite mengambil kita kena la menginsurankan nye ngan hati kita...kekuatan dan keimanan yang kental jika die nya tak berjaya tak perlu lah untuk kita tangisi seribu kata...
dan bile aku betul2 tak tertanggung ape yang perlu aku buat... lakukan sesuatu yang boleh buat aku penat dan aku akan lupakan sejenak apa yang aku sedang fikirkan dan itu la aku mula berjinak ngan ape die panggil sebagai joging titiwangsa tuh aku da biasa pi...dan bese nye aku lebih suke joging awal2 ikut tasik yang besar tuh n second bru round kat area org main kereta control tuh..tp tak tuh je...kdang2 aku bangun awal pagi aku pi court tempat orng main futsal kat hostel aku aku buat senaman kat situ..rumate aku sedap2 tido aku da balik peluh2..tp puas...
dan kini aku akan mulakan aktiviti tersebut bukan sbb aku tertekan ngan sesuatu tapi nk buat aku berfikir sesuatu dan bagaimana ia terjadi dan apakah aku akan berjaya melakukan nya...
semuanya bergantung pada nilai yang akan aku bawa..
bila di fikir semula kekecewaan betul-betul buat kite memikirkan sesuatu perkara yang sebelum ni malah kecewaan juga membuat kan kite lbih dewasa.....
dan ape yang lebih baik itu mengajar dan memboleh kan kita melakukan sesuatu dalam setiap perbuatn...berfikir dan bertindak.. tapi tak semuanya akan mengikut dan mengutip ape yang die rase..n tak semua akan faham n perasan ape yang mereka lakukan kan...
kate2 pedih yang di keluarkan pasti akan di ambil setiap orang yang mendengar ade jugak yang melemparkan keluar..ade juga yang membuat kan nya senyap tanpa kadar berita ngan memberitahu hye ko ade buat salah ngan aku..ape patut ko buat..ko kena mintak maap ngan aku... bg orang yang betul rase diri nya berslaah tak perlu tunggu berminggu baru perasaan tentang diri nya...tp memerlukan mase yang singkat untuk menilai kembali kate2 nye...
pape pown lakukan la ape care.....sekalipown yang memberikan ketenangan pada bile kita mengingati Allah..dan mensyukuri segala nikmat yang telah die berikan kepada kikta
salam....

Related Posts by Categories



No comments:

Related Posts with Thumbnails