Thursday, December 30, 2010

sepupu ku Part 1

kisah seorang sepupu..
aku rasa dia antara sepupu sepapat ku yang agak rapat..
memandangkan tadi aku belanja dia makan sebagai ucapan terima kasih sbb rajin membantu keluarga aku (walaupun bkn aku pnye kenduri) tapi di sebabkan dia ada ringan sikit beban keje aku..

yela bak kate pepatah ringan same di jinjing berat sama di pikul...

die seorang yang baik... tapi kadang-kadang tuh mulut di kurang sket bertapis dan kadang-kadang tuh terlampau jujur..

memandangkan dia ni lebih tua setahun dari aku.. aku prefer die panggil 'kak' lebih rasa hormat..

nak kata dia banyak mulut ye juga sometime aku leh katekan die ni seorang yang peramah pehh. mmg kalau berceloteh .. aku tak abes cerita lagi.. dia dah smbung kisah die hihihihih.. :) bagi orang yg suke seorang yang peramah aku rase die mmg agak tepat..

die ni suke kumpul barang yang aku tak suke kumpul la.. cthnye minyak wangi berduyun2x frame gambar pelbagai bentuk dan corak anak2x patung .. dan benda2x perhiasan yang kecik2x tuh. key chain dan sebagainya.. kalau masuk bilik die.. penuh meja makeup die.. plus2x kat mane2x ada ruang nk bubuh benda yang dia kumpul pehh dah mcm kedai da..

tapi macam aku cakap. die ni orang susah.. memandangkan die ni adalah anak bongsu so die sedikit manja la..
dia amik tahu sket pasal mak ayah dia...
suke bermake up minat dalam andaman pastu plus suka buat baju stock kebaya.. and agak bergaya la berbanding aku yang simple mimple ni.. hehehehe

dari gaya dia cakap die betul2x terdesak nak bercinta dan nak berkahwin memandangkan.. sepupu dia (anak buah ayah aku merangkap adik ayah aku punye anak) dah berkahwin mungkin dia rasa sedikit kecewa sbb die belum berkahwin lagi..

tapi mcm aku ckap tadi.. die orang susah... mak dia pulak sakit ayah die keje tak seberapa je..
die nak berkeje.. MEMANG ADA PROBLEM

selalu sangat dia angin dengan orang lain atau lebih senang (negative thinker)
apa yang buruk orang buat senang je die anggap ada orang nk mempergunakan dia.. mungkin betul apa die cakap. atau MUNGKIN JUGA APA DIA RASA TUH SALAH
die mmg seorang yang tegas tapi tegas yang boleh di pergunakan.. last2x die amik keputusan dia berhenti. so nak kawin mcm ne?? kalau keje takde.. selalu sangat berhenti...
plus.. sikap dia mungkin lain sket dari aku.. die mudah sentap dengan apa orang lain ckp.. kadang-kadang tuh aku nak menegur salah die pun aku kena atur ayat berlapik2x padahal aku ni mmg terkenal dengan sikap main sembur je.. tapi sebab die aku kena berlapik takut terguris..
kalau jumpe die.. takde benda yang lain akan cite..

tentang CINTA...
die kenal mamat ni... kenal mamat tuh la... and baru kenal bape hari terlalu cepat kenalkan kepada mak ayah die..
and now mak ayah die ckp ape " kau ni selalu bawak lelaki balik umah kenal kan mak ayah tapi takde satu pun yang melekat"
aku dengar first time die cite. die bile declare with someone yang die bercinta dia akan terus kenalkan kat mak ayah...

die lain sangat dengan aku.. sbb aku amik mase 2 tahun untuk kenalkan bakal tunang aku ni pada mak ayah aku... lain kan??
bukan nak merahsiakan tapi rase kurang hormat pulak duk kenalkan terlalu ramai kawan lelaki kat mak ayah (maksud aku someone special la)

kadang-kadang tuh die begitu terdesak nak mencari bakal suami.. cume aku takot je.. die dapat yang bukan2x .. kawin bukan satu benda yang mudah.. tambah lagi lelaki yang die kenal sume nya bawah umur dari dia..
mana matangnya mcam tuh.. tambah plak dia manja.. lagi la hancus...

takpe nanti aku smbung kisah dia ni pada part 2 :)

Related Posts by Categories



No comments:

Related Posts with Thumbnails