Tuesday, September 1, 2009

tak tahu mane nak mula

assalamualaikum...
celaru.. dan celaru...

hehehe ape yang celaru pun tak tahu la.. yang rasa nye teramatla celaru.. celaru mcm ne nk mula cite..
padahal dalam pale ni mcm byk benda je nk share kan bersama..

al-kisah hari ini...
exam mid sem microecnmy 3.... solan leh tahan.. memandangkan aku tak bape la menyelah dalam BI.. aku kena buat sesuatu dengan nota yang dalam BI.. aku amik keputusan nak translate kan dalam BM.. tapi aku kena ade soft copy.yang ada skrg hard copy..

masalah di hadapi malu nak jumpe lect nak mintak soft copy.. mcm2x la solan negative... takot plak die tak bagi...
dah nak jumpe... aku stop... tak jadi jumpe.. kena bina kekuatan jumpe die hari kamis ni.. kalau tak smpai bile aku takan faham pasal game theory...

al-kisah lagi....
hari ni aku ada presentation econ malaysia pasal microfinance in SME ..dalam group aku.. aku sowang je melayu yang lain sume cina.. tapi aku senior yang lain junior...
dorng dah buat keputusan .. ade 2 presentation so.. solan pertama dorng buat slide aku kena cari bahan..
time cuti hari tuh aku buat la ape yang dorng swuh.. buat summary amik la mane2x articel yg leh pakai sebagai bukti..
hasilnya......
lect ckap...
KAMU NI TAK MENJAWAP SOALAN>>...drong pandang aku... aku pandang dorng... ape cite plak... adess...
takde penilaian... berjaya ke tak microfinance tuh.
masih teringang2x kate lect aku " awak ni mcm buat report je..."
kalau aku ni jenis yang terlampau confident nak je aku ckp... bukan senang nak tahu ape yang govrnment buat tuh berjaya atau tak bukan ade betul2x nye statistic...

masa 4 minggu lepas
aku ada tanya... lect berkenaan dengan DEB.. ade kah die berjaya dalam nak menimbangkan pendapatan melayu cina dan india..
die ckp... aku tak leh tanya soalan mcam tuh..

heheheh leh tak kalau aku jawab benda yang same kat lect aku... rase2x kena baling kasut tak??

bile tadi aku tgk dalam cermin.. aku rase. aku kena buat primary data. kena collect sendiri..
kalau ade cth SME yang bagus mcm Saiko Rubber pown.. dorng tuh ade loan dari org lain.. bukan daripada microfinance.. bile google SME yang kuar BNM...

Related Posts by Categories



No comments:

Related Posts with Thumbnails