Monday, August 31, 2009

hari pertama berpuasa

assalamualaikum...
selamat menunaikan ibadah puasa
(aku lebih selesa.. membuat blog smbil dengar lagu dari gita gutawa- sempurna)

hari pertama berpuasa.. ape yang lainnya pada puasa kali ini... aku tak tido.. dari tengah malam untuk siapkan tugasan yang banyak sgt tertangguh.. tapi saat aku tulis blog ini tugasan yang aku buat masih belum selesai
berjaya ke aku.??
pada pukul 4.30 pagi aku dah semangat nak bangun sahur.. tgk2x lampu rumah gelap lagi..
mak aku dengan selambe bertuegur.. awalnya bangun.. huk huk huk.. bese la selalu nya dalam umah aku ni. 30 minit nak abes waktu sahur baru nk makan..
aku pown selambe jawab.. nak tgk nak makan ape dan nk pikir ape nak makan..
sah.. mak aku tak masak pape petang semalam..
ngeh aku plak ngan selambe buat muke manje.. mak tlun goreng telur mate kebau leh??(aku ni penakut sket kalau goreng telur mata kebau sbb die meletup2x minyak@X)
rase agak sunyi.. tapi menariknya ayah aku pulang ke rumah untuk bersahur (ayah aku ade kedai yang open for 24 hours.. agak jarang pagi2x nak nmpak muke ayah)

yang lain nya lagi... bile aku berpose di rumah baru.. tiada kucing untuk ilangkan sunyi.
tapi ade juga yang same..
aku masih berbuke pose dengan kuih roti jala dengan kuah kari yang dah memang jadi favourite aku kekekekeke
terawikh di tempat yang same..

dan yang bertuahya.. aku sudah dapat peroleh hadiah yang aku menangi dari esso pada pertama berpuasa..
huhuh actualy aku menang hadiah ni dari bulan 3.. pastu dorng kate akn hanta dalam mase 6mggu . dan lebih 6 weeks aku call dorng. dan dorng kate.. dorng check and bg tau stock hadiah aku tiada lagi.
last2x dah ampir 5 bulan baru aku dapat hadiah tersebut.. pape pown mekasih la...
heheheh syukur.... tak yah la nk beli lagi benda tuh.... tapi perlu ke benda tuh??

perlu kot.. untuk pegi raya nanti
Photobucket

Related Posts by Categories



No comments:

Related Posts with Thumbnails