Friday, May 1, 2009

aku dia

jika ada antara orang baru atau kawan baru bertanyakan pada aku.. adakah aku sudah mempunyai seseorang.. mungkin jawapan itu payah untuk di jawab.. bukan untuk merahsiakan.. tetapi biar la.. ape yang terselindung didalam hati tidak terbawa2x untuk semua.. bukan menjadi suami pun lagi jadi jika dulu mudah untuk aku berterus terang tetapi sekarang ini perkara tersebut kadang kala perlu di selindungkan...
tapi aku sedar menyelidungi sesuatu perkara tersebut bukan nye sesuatu yang baik jadi aku berterus terang.. hati aku telah dimiliki tetapi siapakah die biarla menjadi rahsia dalam diri aku dan juga mereka yang sudah sedia maklum.
kadang-kadang bukan mudah antara kita untuk menyedapkan semua pihak.. sedangkan perkara tersebut tak pernah terlintas dalam hati kita atau kita langsung tidak perasan berkenaan dengan nya... faham di fahami mungkin sesuatu yang mudah di lafazkan tetapi begitu susah untuk di ketengahkan secara langsung atau dipraktikan.. sama ada menelan pahit atau ego dalam diri.. atau sebagai lakonan menunjukkan sesuatu bahawa kita ini adalah kuat...
aku juga begitu kadang2x aku perlu belakon bukan untuk tidak jujur tetapi memujuk diri supaya kuat.. tetapi akhirnya akan menjadi nanah dalam hati.. akibat kebongkaan diri sendiri.. tak perlu untuk aku cerita berkenaan dengan diri orang lain.. cukup sebagai contoh diriku sendiri..
berbaloikah kita jika kita bersedia untuk melukakan hati kita sendiri untuk orang lain.. atau berbaloikan kita berkorban untuk orang lain.. dan akhirnye di akhirinye dengan ungkitan yang amat pedih di dengar. bukan mudah untuk jadi ikhlas dalam semua perkara kadang2x ianye meminta untuk di balas. dan adakah kekuatan sabar dalam sesuatu perkara itu membantu.. atau ianya menyebabkan perkara lain juga menjadi mangsa..
bagaimana hendak meleraikan sesuatu perkara jika ianya kusut ketika di pencarian..

aku tetap aku.. makin kusut dengan helah diri sendiri yang mungkin tidak difahami oleh orang lain.......

Related Posts by Categories



No comments:

Related Posts with Thumbnails