Friday, November 14, 2008

dan ini yang di lalui

pelbagai kisah dalam meniti hari dan ia nya telah di lalui...pahit manis..dan pelbagai.cerita teman..keluarga...hurmm...kekasih hati mungkin...dan sebagai nya..bagai membawa satu erti yang penuh bermakna..adakah perlu untuk dianggap sebagai bebanan atau itu semua dianggap sebagai salah satu faktor untuk mendewasakan diri...lain org lain anggapan nye..lain org lain bicara nya...
hahah teringat aku pada kisah kawan aku..yang suwuh aku pilih dalam banyak gambar lelaki yang dia bagi mana satu yang aku rase comel...aku memilih mengikut pada pandangan aku..dan aku jangkakan bahawa ape yang aku pilih belum tentu adalah comel di mata kawan aku..hye..kita kan ada citarasa yang berbeza..tidak semua orang sama..dan apabila ada orang kata kan sesuatu pada kawan2 aku...aku dalam hati hanya kata itu semua adalah dari pandangan kau dan aku adalah lain..
bagaimana nak hargai orang yang kita sayang..kadang menipu itu adalah salah satu jalan nya..pemberian hadiah dan pelbagai..ape pun ini semua berkaitan dengan hati dan perasaan bagi perempuan menipu itu adalah salah satu penghinaan dan itu semua adalah satu keputusan yang tidak bijak dalam melarikan diri dari masalah bagi seorang lain...jujur adalah tunggak utama..tahu hati perempuan akan hancur apabila ade orng berlaku jujur tetapi hati nya akan lagi hancur jika penipuaan itu dapat di kesan...
aku macam bese bukan nak kata hebat ngan kisah silam tapi segala nya telah di gambar semua...oleh ape yang terjadi pada teman2... hidup dalam dunia penuh warna -warni atau dengan lebih tepat lagi hidup bercinta..hish...pasti ade buruk nye..mcm warna-warni ada warna yang akn nmpak buruk dan ada warna pasti akan menarik...dan itu semua adalah terletak pada diri kita..sesuatu masalah itu tidak sebesar mana tapi apabila ditambah dengan pelbagai tekanan masalah yang sekecil kuman pun kita anggap sebagai sebesar KLCC...
dan itu semua bergantung pada diri kita...
bak kata ahli falsafah.....tidak semua orang mempunyai nilai rasional yang sama...masing-masing adalah berbeza..sbb apa...sbb pemikiran kita tidak semuanya sama..
so pada kawan2...selamat bercuti dan selamat kembali kekampus pada awal tahun nanti... aku akn rindu kat korang semua...luv U all...ahaks....

Related Posts by Categories



No comments:

Related Posts with Thumbnails