Sunday, February 13, 2011

the first step (part 1)

waktu tu aku tak tahu kenapa dengan mood aku..

angin, panas baran.. sampai semua benda aku pertikaikan.. satu persatu.. bab sensitif atau pun tidak.. aku main langgar yang penting aku dapat luahkan..

and last "abg tahu macam nak mula.. dan jangan la mendesak"

ok.. lepas tu aku diam tak tanya apa2x.. tapi... bila bergaduh aku akan tanya benda yang sama

"abg serius ke tak ngan fira ni??, kalau nak memain tak yah la mcm ni"

tahun 2008 adalah tahun permulaan.. tahun 2009 tahun dugaan... tahun 2010 tahun dugaan plus keseriusan...

akhirnya.. tahun 2010 first time aku tunjuk dia dekat famly aku time kenduri cukur jambul anak buah aku...
sebelum ni takde. bukan aku tak serius tapi aku tak nak la mak ayah aku cakap bukan2x pulak.. lepas sorang lelaki ke lelaki yang lain.
time raya.. die datang juga kat rumah itu pun setelah di paksa.. nasihat percuma lelaki mmg paling benci kalau di paksa.. tapi dorng ni mmg suke main2x..

bile tgk mak aku.. dan ayah aku ok.. (sbb aku paling takot ayah aku.. sbb dulu ada kes ayah aku check hp aku.. meraung aku time tuh baru abis spm.. sejak tuh aku tak brani nk bukak sound hp kuat2x.. heheh trauma!!!)

lepas tu en azhar ada suruh aku inform kat mak n ayah aku yang time raya haji die nk bincang something
nak di jadikan cerita time raya haji bole plak en azhar lepak rumah acu (adik perempuan ayah aku)..
tahu tak acu aku ckp ape (first time tgk aku bawak someone jumpe die) so nampak sgt la en azhar ni seorang yang special bagi aku..
but acu aku kata aku ni cepat moody.. aku bkn nye apa.. kadang2x tuh aku kena bersikap tegas memandangkan budak2x ssh nk hormat org tua. kadang2x aku lebih suka jadi garang biar orang tahu sket.. nk kata aku ni mak tiri ke ape ke aku tak penah kisah sbb aku tak nak orang mengata pasal ank2x buah aku.. sepupu sepapat aku punye perangai buruk.. so.. biar aku garang kalau mane tak berkenan tuh aku cubit je....

hari kristmas hari tuh en azhar bawa famly die datang umah aku..
nak kata upacara merisik mungkin juga la.. sbb kita duk kenal antara satu sama lain tapi yang kelakar sbb kita terlalu formal.. so mak en azhar ni agak segan.. aku pun same segan sbb yg datang adik beradik je tapi nampak macam ramai

akhirya we decide yang 19.02.2011 adalah tarikah pertunangan kami..

kisahnya.
aku terus sms seorang kawan aku.
tetibe aku berbelah bagi dengan perasaan aku..
tetibe aku tertnya pada diri aku sendiri adakah aku bersedia.. dan semuanya...

alhamdullilah aku sendiri kena atasinya.. sekarang semuanya aku berserah pada Allah..

insya-Allah (nantikan part 2 conflict seblum pertunangang)

Related Posts by Categories



No comments:

Related Posts with Thumbnails